top of page

בניית ארון קודש

בעולם המתועש של היום, שבו הכול מיוצר במפעלים ובתי חרושת, בעזרת מיכון מתקדם וממוחשב ומכונות c.n.c מקבלות פקודות ליצור היישר משולחן התכנון, הנגרות המסורתית הולכת ונעלמת ונגרים שעובדים בשיטות המסורתיות מתמעטים. גם בתחום העיצוב, ארונות הקודש, הבימות, העמודים לחזן, הם לרוב סטנדרטיים למדי. מצד שני, הלקוח יודע בדיוק מה הוא עתיד לקבל. אני יכול להבין לקוחות, שבסופו של דבר, בוחרים במפעל גדול לביצוע ארון הקודש, או עבודות נגרות אחרות לבתי הכנסת. היצרנים הגדולים מגישים ללקוח הדמיה טובה ומרשימה של ארון הקודש או ספרית הקודש, והדברים ברורים למדי, למרות שרוב הגילופים בעץ והעיטורים הם מעשה מכונה.


כשלקוח בוחר להזמין אצלי את ארון הקודש, לעיתים רב הנסתר על הגלוי. אמנם, ארון הקודש, מתוכננים לפרטים, ואפשר גם לדאוג להדמיה טובה, אלא, שמבחינתי בניית ארון קודש, או כל עבודת נגרות אחרת, היא מסע מרתק, הצורה והמבנה של ארון הקודש נקבעים כמובן מראש, תוך הבנת הצרכים השונים ומבנה בית הכנסת, אבל, כמו בכל עבודת אומנות, צצים בראש האמן מחשבות ורעיונות לרוב, ואפשר להגיד שתמיד הלקוח מקבל יותר ממה שתוכנן בתחילה. לכן אני מבקש מהלקוחות לבוא, אם אפשר גם כמה פעמים, לסטודיו שלי במהלך העבודה, בכדי להתרשם מרמת העבודה, ובכדי לדון בשיפורים אפשריים מבחינת העיצוב. אלה בדיוק הפרטים הקטנים שהופכים את ארון הקודש או הבימה לקריאה בתורה, למיוחדים במינם.


לפני למעלה מ 40 שנה, בזמן שהתחלתי לעבוד עם עץ, המיכון היה בסיסי, אבל טוב ועמיד. עד היום יש לי מספר מכונות עוד מהתקופה ההיא והם עושים את מלאכתם נאמנה לאורך שנים. כמובן שגם אני נזקק לעיתים למיכון מתקדם ואז אני נעזר במפעלים שנותנים שרותי c.n.c וכדומה, כמו שאני נזקק לפעמים לעבודות זכוכית או יציקת מתכות. כך אני מצליח לעבוד בשיטות העבודה המסורתיות, הישנות והטובות, ועדיין להיות עדכני לחלוטין באפשרויות שמציע המיכון המתקדם.


יתרון נוסף שייך לאיכות חומרי הגלם. כל לוח עץ נבחן ונבחר בקפידה על ידי. כמעט את כל העבודה אני מבצע בעצמי, כך שהלקוח מקבל מוצר שמכיל חומרי גלם משובחים, עבודת נגרות ברמה גבוהה ועיצוב ייחודי, מוקפד ובעל מעוף.








67 views0 comments
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Pinterest Social Icon
  • Instagram Social Icon
bottom of page